28 maj 2009

2009-03-03

Nystart
Idag har mamma bestämt att jag måste bli bättre på att uppdatera här, så jag börjar med dagbok för dagen
Idag vaknade jag strax efter att pappa gått hemifrån, då hade jag en fot utanför sängen- och det var inte alls särskilt skönt. Mamma hjälpte mig som tur var!!

Jag fick mat i stora sängen, och sen var det blöjbyte och jag var på ett strålande humör som vanligt. Sen fick jag ligga i sängen en stund medans mamma gjorde frukost åt oss, och fixade till sig.

Jag åt gröt, mamma oxå.

Sen var städade vi upp i köket, jag tog hand om att torka bordet- det är jag expert på! Sen var det visst dags att sova-zzzz.

Promenad med mammsen, skönt. Sen middag

Sovstunden avlutades med lite gråt :( men mamma kom och hämtade in mig, och då blev det lite bättre, men inte mycket. Men när jag fick amma så blev ag glad igen. Sen fick jag majspure som var god.

Efter maten fick vi städa igen, och ta hand om tvätten. Sen fick jag leka på golvet med alla leksaker, härligt. Jag tog mig runt och bytte leksak med jämna mellanrum, mamma skrattar åt mig när jag försöker ta mig framåt, men bara åker bakåt. Fast ibland går det år rätt håll oxå.

Vi tog en promenad till stan och hämtade min mössa på Gallerix.

Mat igen efter en tupplur under promenaden. Jag fick prova en ny gröt, inte så god.

Mormor kom på besök på kvällen och hon var med när jag badade, mysigt! Fem i sju la mamma mig i sängen och jag somnade bums. Gunatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar