8 maj 2010

Stort drama

Vi satt i godan ro och mös framför brasa och handboll. Barnen sov och livet var rätt behagligt. Plötsligt hörde jag ett märkligt ljud från spisen, och bad Johan stänga ljudet. Vi insåg att det brann, och Johan sprang och hämtade släckare och sa till mig att ta ut barnen och ringa 112. Jag tog upp upp Sven och ställde mig i hallen där Klara sov i sin vagn och ringde därifrån. Vi fick lite instruktioner och sen att ta det lugnt och vänta vid dörren. Då kom grannen Berit och hjälpte mig (eller ja, höll mig sällskap), medans mannen Kenneth hjälpte Johan som höll på vid skorstenen ute. Sen kom två brandbilar med brandmän i full rökdykarmundering. Kändes rätt löjligt, hela gatan kom ut och undrade vad som stod på. Vi fick iaf beröm av brandmännen för att vi hade brandsläckare hemma och hade använt den. Och Sven tyckte ju det var spännande med brandbila, även om han snart tyckte vi skulle gå "in" och sen til "säng" Ja, kära nån en sån lördag. Nu ligger barnen igen och Johan städar upp efter oss. Snart lägger sig lugnet på Handelsgatan igen...

Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

3 kommentarer:

  1. usch,sicket drama

    SvaraRadera
  2. nämen OJ! blev det några skador inne? skönt att det gick så bra trots allt..

    SvaraRadera
  3. Inga skador inne, förutom ett skalager över hela det här planet. Så Johan fick lov att stanna hemma hela lördagen och sanera- och det gjorde han så bra

    SvaraRadera