28 maj 2010

Klara fyra månader


nu för exakt fyra månder sen sken solen och jag, Johan och Sven låg på förlossningen och pustade ut/försökte förstå vad som just hänt.

Så vad händer i lilla Klaras liv. Tja, hon dras ut på diverse äventyr dagarna i ända. För att vara inne med både Klara och Sven tycker jag är lite jobbigt. Ute däremot är det bara härligt.

Hon ligger gärna på golvet på mage, och försöker ta sig framåt, men än så länge går det mest bakåt eller runt i en cirkel. Någon gång har hon lyckats ta sig lite framåt.. men inte är det mycket.

Hon pratade massor för ett tag sen men nu är hon betydligt tystare och verkar fokuser på det motoriska ett tag.

Skrattar och ler gör hon ofta och gärna. Men många säger att hon är lite bestämd, och ja- jag kan väl hålla med.

Hon tycker det är pest och pina att bli lämnad ensam i ett rum, men kräver inte särskilt mycket av oss när vi är där. Fast Sven hänger gärna över henne, pussas och pratar.

Sömnen har varit lite strulig i några dagar. Hon har sovit betydligt mindre än vad hon brukar göra, har inte varit glad vi läggningar och på nätterna har hon knorrat lite. Vi har börjat lite smått med mat, och i förrgår bestämde jag att hon skulle få lite mer- om det var så att det var pga av hunger som hon sov sämre. Igår sov hon som gris hela dagen och hela natten (med avbrott för ett nattmål såklart) utan minsta knyst. Återstå att se om det håller i sig. Hon har fått prova gröt och banan hittills. Det funkar finfint.

Fotot är såklart från Kicki

3 kommentarer:

  1. Tänk att lillskruttan redan är 4 månader! Njut!!!
    Min lillskrutt är 1 år om mindre än 2 veckor! Hälsa!

    SvaraRadera
  2. Ja, och hur fort gick DET egentligen? Jag tänkte på det häromdagen, att det var ett år sen ni var här och rekade.

    SvaraRadera
  3. Ja, jösses va tiden går. Men hon är fortfarande den minsta i gänget i alla fall.

    Jag har skickat lite bilder till dig!

    SvaraRadera