24 maj 2010

Jordgubbslandet

Igår, söndag, åkte jag och barnen ut till mammas och pappas stuga direkt efter påklädning, amning och lite välling. Där åt vi en smarrig frukost tillsammans med mamma, pappa och Malin. Efter frukosten åkte Klara och jag tillbaka in till stan där pappa väntade. Sen ägnade vi ett antal timmar åt vårt jordgubbsland. Det var massor av ogräs som ville(?) plockas upp och slängas i skottkärran.

När klockan blev halv två var det dags att amma Klara och åka tillbaka ut till Norrs näs, hämta upp Sven och sen gå på kalas för Pernilla och Lukas. De fick böcker av oss, Pernillas bok var en kanonfin Muffinsbok, den var jag allt lite sugen på själv.

Finfin mat bjöds det såklart. Grillat, och sen chokladtårta och rabarbertårta till efterrätt. Gottis!

Sven spenderade i stort sett hela eftermiddagen på Lukas studsmatta.

Det var en härlig dag. Johan och jag renade ogräs tillsammans och pratade samtidigt- och hade det riktigt mysigt. När Klara var vaken låg hon bredvid och tittade på. Mormor och morfar verkade nöjda med dagen med Sven och även Sven verkade nöjd.

Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

2 kommentarer:

  1. Du har varit föräldraledig för länge när du tror att ogräs "vill plockas upp", när du kallar god mat för gottis och när du och din man tycker att ni har en fin stund tillsammans när ni rensar ogräs...

    SvaraRadera
  2. Åh hugaligen! Jag som ska vara hemma länge till- vart ska detta sluta??

    SvaraRadera