2 mars 2009


Onsdag den 17 spetember
Idag har jag skaffat en dagbok på nätet, kan undra om den komma användas flitigt... eller inte alls
Idag när pappa gick upp låg jag i stora sängen och sov. Som vanligt vaknade jag ungefär tjugo minuter efter han gått och ville ha mat. Idag fick jag ligga ner och äta. Sen fick mamma för sig att det var dags att lufta min rumpa, det tyckte jag var jätteskönt! Under tiden så fixade mamma frukost till sig, och då blev jag ju också sugen på mer, men hon fick äta upp först.
Vid tio gick vi ut på en promenad till biblioteket där vi träffade en gammal kompis till mamma. Men fy så trist det var där inne, jag började skrika så att hon skulle fatta, och visst hon lånade en bok, men sen gick hon snabbt ut igen så jag kunde somna om.
Medans jag sova gick vi till havet och när vi satt på Damernas kom min kompis Melker och hälsade på oss. Eftersom han var lite sjuk gick vi med honom och hans mamma Elin till apoteket och köpte näsdroppar, hoppas nu han blir piggare. Elin och Melker följde oss hem, men gick sen vidare hem till sig.
När vi kom upp till lägenheten strax efter 12 var jag vrålhungrig, och det visade jag minsann! Sen åt jag länge och mycket och blev så trött så det var tvunget att sova lite till. Jag sov mellan halv två och halv fyra. Sen åt jag och lekte en ortis med mamma innan jag somnade igen.

Nu tyckte mamma det blev lite tråkigt för pappa skulle ju jobba över, så hon ringde efter min morfar som fick komma hit och sällskapa, och sen kom mormor och pappa oxå... så när jag vaknade var det massor av folk, kul!

Från klockan sju(när jag åt) kämpade mamma och pappa för att hålla mig vaken för att jag skulle sova gott inatt. strax efter åtta fick jag ta ett bad- det gillar jag verkligen! Vid halv tio var det god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar