2 mars 2009


En månad idag!
Idag fyller jag en månad, kan undra om jag kommer bli uppvaktad...
I morse vaknade jag klockan sex när pappas väckarklocka ringde. Jag tog med mig mamma upp och åt ett ordentigt mål mat. Detta gjorde mig så sömnig så jag var bara tvungen att sova en stund till. Mamma såg detta så hon la mig i min vagga och rätt snart somnade jag. Jag sov till efter tio så mamma han äta frukost, duscha, städa och ja jag tror tom hon sov en stund.Tydligen hade hon även pratat med min nya BVC-sköterska ringt. Vi måste ju byta eftersom vi ska flytta. Jag hoppas att jag kommer gilla henne lika mycket som min gamla. Jag ska iallafall dit den 29 klockan tre, så då får vi ju se.

Vid halv tolv satte mamma mig i bärsjalen (hon hoppades visst att jag skulle vara vaken och hålla henne sällskap ner till stan) men eftersom jag somnade direkt så hamnade jag i min vagn också gick vi till stan. Vi köpte ett paket till min kusin Linea och gick sen för att träffa vår gamla granne Josefine. Mamma och hon åt lunch ihop men jag tyckte det var rätt tråkigt (det hade nog varit roligare om hennes son Noel hade varit med... han brukade leka med mig när jag låg i magen) så efter maten gick vi en promenad.

Efter maten ringde pappa, nu skulle vi sälja lägenheten, så jag tog med mamma till mäklaren. De pratade länge och jag bara sov och sov. På vägen hem blev jag hungrig så jag fick amma utomhus för första gången i mitt liv. Det var härligt!

När jag kom hem åt jag en slurk till och sen var det dags att lufta rumpan, det var så gött så jag skrattade högt! Fast det kan ju oxå berott på att vi lyssnade på så rolig musik samtidigt och mamma sjöng!

När pappa kom hem vid sex var jag lite gnällig så pappa tog med mig på en promenad för att få mig att somna. Fast egentligen somnade jag ju redan när de satte på mig yttekläderna.

När vi kom hem efter promenaden var min mormor och morfar här för att fira min enmånadsdag. Jag fick jättefina vantar, att ha nu när det börjar bli kallt, tack! Mamma gjorde en äppelpaj som de vuxna åt. Jag får väl smaka nästa gång jag ammar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar