2 mars 2009


Lite förkyld
Idag är jag lite förkyld, men jag är så tapper och gnäller ingenting fast det låter så jobbigt när jag andas.
Vi sov gott trots förkylningen. Det var tom med så att mamma tog upp mig innan jag var hungrig. Jag gnällde lite vid två, då det var lite mer än fyra timmat sen jag åt, och då tog mamma upp mig. Men jag var ju inte hungrig så jag somnade om, knasmamma måste ju lära sig höra skillnad på mina gnäll. Vi åt inte förrän vid tre. Sen vaknade vi sju och då åt jag och sen somnade jag gott igen.

Jag sov mer eller mindre hela förmiddagen, och tyckte det var ganska skönt. Mamma tog med mig på en biltur till Varbergs trä vid lunch och på vägen hem blev jag jätteledsen. Då kom det ut massor av snor, och sen blev jag nästan frisk från förkylningen, skönt!

På eftermiddagen tog mamma och mormor med mig på klädprovning, för vuxna tanter... det var inte kul, men som tur var så var moster TIna med och tog hand om mig. På vägen hem så stannade vi på Sörsehallen och handlade. Sen träffade mamma en mamma och en syster till en av hennes elever, det var jättetråkigt för de pratade lääänge. När vi kom hem så hälsade farmor och farfar på, det var mysigt.

På kvällen somnade jag vid tio efter ett härligt bad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar