6 september 2009




När jag kommer hem från jobbet möts jag ibland av en nyvaknad Sven. Iallafall de dagar jag slutar lite tidigare. Det är sååå härligt att få gosa en stund innan vi drar iväg på nya äventyr. Denna helgen har äventyren framförallt bestått av att vandra runt i trädgården när vi andra har rensat upp i trädgården och fortsatt förberedelserna inför dränering och övrigt gräveri i trädgården.





Idag vid halvtio flydde Sven och jag kaoset i trädgården och åkte och sysslade med en av Svens favoritaktiviteter- bada. Idag var det närmligen äntligen dags för babysim igen. Förra gången vi var där var en Sven en liten plutt som ålade sig fram (kröp när det behövdes) Idag var han stora killen som gick omkring och gärna skulle tagit sig ett dopp i stora bassängen om det hade funkat (men det gick ju inte eftersom det var fullt av simmare som hade simträning) Men oj så kul det var att babysimma igen! det tyckte både jag och Sven. Han var trpligtvis den av alla småpluttar i gruppen som skvätte mest- och det var ju inte bara uppskattat av de andra barnen så vi fick lite snyggt backa ut ringen några gånger.

En efter-badet-bild här hemifrån:

1 kommentar:

  1. Vilken goding...och vilken skilnad i trädgården...coolt! Vad ska ni göra? Dränera men i övrigt?
    Kram/oss

    SvaraRadera