9 januari 2012

Snart är det dags

Idag börjar mina kollegor jobba, pappa kommer hit en sväng så att även jag kan åka dit och få en chans att förbereda mig lite innan allt drar igång på riktigt om två veckor.

Imorgon börar inskolning för Klara, och någon slags återinskolning för Sven.

Lilla, lilla Klara.. ska hon vara borta från oss hela dagar?? Även om jag är säker på att hon kommer ha det jättebra där... på Rutan. Hon har ju dessutom Sven bara två avdelningar bort.

Jag satt med matteböcker igår och försökte planera min undervisning... det är inte så lätt innan man liksom börjat på riktigt. Den stora utmanngen under våren blir annars att lägga upp planen för svenskan. Svårt, men kul.

Nu ska jag fixa frukost och njuta av att ha barnen hemma i lugn och ro.

+

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar