18 januari 2012

Rapport från arbetslivet

Okej, då har jag liksom börjat då.. Fast onsdagarna är ganska snälla. En lektion No och en lektion Matte, sen är det slut.

Det började kanon med No-lektionen, en liten diskussion om vad de gjort veckan innan med vikarien, och sen en liten återblick till förra årets tema, och plötsligt hade vi glidit in på dagens ämne. Sen svepte jag iväg för att hämta barnen på förskolan. Där var det inte jättetoppen. Sven satt bakom en hylla och kämpade med tårarna. När jag frågae varför han var ledsen sa han "För att du inte var här" Då fick jag en liten klump i magen... eller en ganska stor.

PÅ eftermiddagen var vi på vårt fina nyöppnade bibliotek/kulturhus Där var det fullständig kalabalik med alla barn och vuxna som skulle utforska allt det nya.

På kvällen var det simskola för Sven. Jättekul. Han var en fena på att ta fart på väggen och glida med huvudet under vattnet och armarna på en platta. Att ligga still på rygg och krama en del av en flytkorv var svårt eftersom han bara började fnittra hela tiden. Fast favoriten var såklart att hoppa från kanten. Kvällens sämsta var att mer än hälften av duscharna i simhallen var trasiga. Nu sover barnen gott, och jag ska placera mig framför Sveriges mästerkock

So long

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar