28 april 2010

Dopdags

Nu närmar sig Klaras dop med stormsteg och vi fixar och donar här hemma för att få tilld et med mat, tårta, samtal med prästen- igår hade jag lit panik för allt som skulle göras, men så satte jag igång och började ringa lite samtal och plötsligt var det faktiskt överkomligt mycket att stå i. Det jobbigaste just nu är att jag hela tiden har spanskan hängande över mig- måste plugga. det är inte klokt så fort det går från en vecka till en annan.

I måndags var vi på föräldragruppen på Öppna förskolan och det var lika revligt som vanligt. Den här gången var det Ulla som pratade om vikten av magläge, massage och att sjunga och ramsa med sina barn. Just rim och ramsor får lilla Klara mindre av än Sven, men å andra sida får hon betydligt mer sång. Massage kanske jag skulle ta och börja med...

På eftermiddagen kom Pilla och Livia hit för att hämta sin Blingokläder. Då passade vi på att ta en tur till lekplatsen, och dit kom även Emmy och Malina- en riktigt skön eftermiddag

I tisdags var vi på vuxen-barn-grupp på Sollyckans kyrka, det var väldigt trevligt, men slutade i lite lätt kaos. Ledaren, Marie tog med oss på en rundtur i kyrkan (inför dopet) efter att de andra föräldrarna gått hem. I köket råkade Marie trampa Sven på tårna. Då blev han ledsen och sen frustrerat arg. När han blir arg vill han gärna slå eller kasta saker, så jag böjde mig ner och kramade med förhoppningen att alla glas och tallrika runt oss skulle klara sig. Han började då slå hårt i Klaras huvud, så hon också blev ledsen. Så med två gråtande barn gick vi ut mot vagnen och skulle gå hem. Då hittar jag inte min ena sko! Jag fick låna ett par sandalen av tjejen som städade där. Det visade sig sen att en annna mamma fått med sig min sko i barnvagnen. Ja kära nån, vilket kaos.

På kvällen var Tina, Linnea, Anton och Kasper här på kvällsmat. Sven sa Kasper för öfrsta gånge, men passade på att döpa om honom till Karsten- omåttligt skoj enligt mig. Sven lekte vilda och högljudda lekar med Anton, men på natten vaknade(?) han och låg och ropade på "Eeeea".

Idag skulle Kicki och Vidar kommit hit, men de blev lite krassliga och vill inte smitta ner oss, och det vill inte vi heller.

Någon dag denna vecka ellerr kanske nästa ska dessutom Johans kusin Johanna komma och hälsa på, vilket ska bli trevligt.

På lördag blir det konfirmation för Erik och sen kommer Klaras blivande fadder Josefine med familj och bor över natten.

Man kan säga att vissa veckor är fullspäckade, och sen kommer det veckor där jag skriker efter sällskap men inget finns att få.

1 kommentar:

  1. Ha ha! det var många tokiga saker på samma gång - jag fick mig i alla fall ett gott skratt. Vi mår bättre, hörs imorgon bitti.

    SvaraRadera