18 juni 2011

Drinkfest

Igår hade vi i arbetslag 3-5 på Ankarskolan drinkfest hemma hos oss. Alla skulle ha med vars en drink till alla, vi hade beställt mat från Tovedals och några hade med sig snacks eller godis. Åh vilken trevlig kväll vi hade. Eftersom jag inte frågat om lov vill jag inte lägga ut bilder, men jag har så många fina kort på mina kära kollegor. De kan jag sitta och titta på till hösten när jag inte träffar dem längre.
Det var verkligen en hellyckad kväll, jag tycker väldigt mycket om dem, och det är ju skönt eftersom man ju spenderar en hel del tid tillsammans med dem.
Kvällen blev dock sen, jag kom inte i säng förrän klockan var fyra. Men min vana trogen vaknade jag strax innan sex. Jag hoppade då upp på cykeln och gled ner till torget för att sälja lite barnkläder. Det var en jättehärlig morgon, alldeles lugnt och stilla över havet. Innan jag hann få en plats försämrades dock väderläget såpass mycket att jag kände att det inte var något kul att torga idag. Det var ett felval visade det sig eftersom vädret bättrat sig igen.
Jag gick istället hem och försökte sova, men det gick ju såklart inte.

Johan och barnen var förpassade till min mamma och pappa ute på Norra näs, och de hade enligt uppift en trevlig kväll och morgon. Klara sov hos mamma och pappa, och väckte(?) dem vid sex, Sven sov med Johan i gäststugan och väckte honom vid åtta. Klara hade tydligen varit på sitt allra charmiaste humör nu på morgonen.

Nu tycker jag att de kan komma hem - jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar