20 januari 2011

Tentor, jobb, föreläsningar och annat smått och gott

Att börja jobba var verkligen en smärre chock för mig och för Johan, och säkert för barnen.

Jag har verkligen rivstartat jobbet med långa dagar, jobb på helgerna, föreläsning på kvällar. att jag denna vecka dessutom har tentor på kvällarna gör inte saken bättre.

Johan jobbar på här hemma, men det blir långa dagar när jag inte kommer hem förrän vid sju-åtta.

Jag tycker det är jättejobbigt att inte träffa barnen på hela dagarna, men tycker att det är väldigt inspirerande att jobba- så det är väldigt dubbelt. Längtan är verkligen intesiv, nästan så att den blir fysisk. De kvällar då jag kommit hem sent och barnen sovit, har jag satt mig inne i deras rum plockat upp Sven och haft honom i knät en stund. Anledningen till att det är just Sven jag plockar upp är att om jag skulle ta upp Klara så skulle hon vakna, och det gör inte han.

Idag när jag vaknade hade världen en entydan till det där härliga blåa ljus som var när Klara föddes- tänk att det snart är ett år sen. Lilla pluttan!
'
Nu måste jag ta en stund till spanska plugg- ikväll är sista tentan(även om jag tror att jag kommer få göra minst en omtenta)

1 kommentar:

  1. Lycka till på tentan och hoppas att det lugnar ner sig snart.
    Johan får gärna komma hitåt om han känner sig ensam.

    SvaraRadera