2 juni 2010

Mycket att skriva

Ja, idag har jag mycket att skriva, men inte så mycket ork att skriva så vi får väl se vad som kommer med.

Först Klara:

Hon är så matglad den lilla fröken. Hon har varit riktigt toknyfiken på mat länge, och sen vi började med lite mat har hon verkligen fått up smaken. Så mycket att hon ikväll vägrade kvällsamningen och då bjöd vi istället en trefjedels banan, vilket hon slukade och somnade gott på. Jahaa, känner jag? Men jag då? det är faktiskt MYSIGT att amma!! vi får väl se hur det fortsätter. Klart är iallafall att det blivit mycket lättare att lägga henne på dagarna sen hon börjat med mat, och det är ju skönt. Fast fortfarande är det gråt och tandagnissel vid någon läggning nästan varje dag.


Sen Sven: Idag, en stund efter att han lagt sig hörde jag inifrån rummet.

-Mamma?
-Mamma??
¨Jaaa?
-Ett flygplan!
Han hörde då att det flög ett flygplan ute. Efter en stund hörde jag att det kom ett nytt plan. och snart hörde jag.

-Mamma?
-Jaaa?
-Ett flygplan!!
-Ja, ett flygplan

Sötnos!


dagen idag:

Idag har vi varit och träffat Petra och hennes söta lilla Maja. 3500g vägde hon nu, drygt en månad gammal. Det var mysigt, och så fick vi god fika dessutom, och Sven fick leka med massor av bilar, så han var ju också nöjd. Dessutom fick han en plastfjäril när vi gick som absolut skulle med i sängen när han skulle vila.

På eftermiddagen kom Tina med sina tre barn. Det blev som vanligt high life. Mysigast var nog när jag, Tina satt med bebisarna på altanen, och de lite större barnen lekte i vattenspridaren. Eller, ja, Sven missuppfattade det där med att bada i vattenspridaren. Han sprang ut i grönsakslandet och rullade sig i jorden. Varför? Tja, jag har faktiskt ingen aning...

2 kommentarer:

  1. Haha, så underbart det är att börja dagen med ett riktigt gapskratt... att läsa om när Sven sprang till grönsakslandet och rullade sig var riktigt roligt, ja så roligt att tårarna kom! Vilken rolig unge! Kram på dig Maria, ses snart!

    SvaraRadera
  2. Ja, det hela var vä'ldigt roligt. Vart kom det ifrån liksom? Japp, ska bli kul att ses

    SvaraRadera