27 november 2009

Pappa på semester

Idag tog Johan och lämnade av Sven hemma hos Tina klockan 12, han förväntade väl sig lite gråt och tandagnissel, men ha vinkade glatt och stannade kvar där och lekte.

Johan tog sig nevöst ner stationen för att ta tåget till Göteborg där han skulle träffa reskamraten. Det var första gången sen 1991 han skulle åka tåg (bortsett från Shinkansen i Japan, men där är ju allt så löljigt välorganiserat)så han varlite orolig för hur det skulle gå. Det visade sig gå över förväntan. Skönt. Nu sitter han troligtvis på färjan mot Danmark.

Jag och Sven spenderar kvällen hemma hos min mamma och pappa tillsammans med kusiner och moster. Det blir tacos, julpyssel och julgodistillverkning på schemat.

påvägen hit pekade han på månen och ville veta vad det var. "Det är månen sa jag" han tittade på mig och pekade på månen igen och sa "Lampa"

2 kommentarer:

  1. Han är så smart, varför krångla till det och kalla saker som lyser för massa olika ord?

    SvaraRadera
  2. Hmm.. ja, det kommer väl en dag när jag kan förklara för honom att månen faktisikt inte, till skillnad från en lampa, lyser med egen kraft. ;)

    SvaraRadera