30 november 2009

Första advent

Hela helgen gick i julförberedelsens tecken. Johan åkte till Tyskland och jag och Sven blev inbokade på myskväll på fredagen, lördagen var det dags för den årliga kransbindningen i i Nackhälle.

På fredagen tog jag visserligen med kameran, men minnet satt kvar här hemma i datornn, så några foton från den kvällen kan jag tyvärr inte bjuda på. Detta tycker jag känns lite tråkigt, eftersom jag var så nöjd med mitt pysslande. Jag orkade faktiskt göra klart hela sex små snötomtar. Fast om sanningen ska fram så hade det inte gått utan min kära mor som skötte sömnaden. Jag som lärt mig allt om måleri av Johan, målade de små dockorna, och sydde små stjärnor på mössorna. Linnea, Anton och pappa gjorde kola och marknadskarameller och Tina gjorde ischoklad. ´




På lördagen gled jag och Sven tillbaka hem till Karlberg och bjöds på frukost. Även om Sven inte år så mycket så njöt han iallafall av sällskapet, Linnea, Tina och Anton hade sovit där över natten och var med och åt frukost.

Efter lunchvila åkte vi iväg till Nackhälle där Sven gick och spanade in alla djuren, medans jag satt inne och gjorde krans och stjärna. Sen bjöds det våfflor som gräddats över öppen eld och till detta lite julsångskaraoke.(som vi inte hade fått igång utan kussejohans- alias springpojkens- hjälp. Julstämningen och mysfaktorn var på topp.







På kvällen kom min mamma och pappa hit och hjälpte ttill att få upp gardinstängen, julgardiner och stjärnor. Här blev sååå mysigt, tack mamma och pappa!!

Söndagen började som vanligt med babysim, men vi cyklade dit eftersom det var så härligt väder.


Duschen var som vanligt populär

Sen måste man tvätta alla blöta saker


Juliga hälsningar från Maria- som tycker att jag mest liknar en soffpotatis som ätit lite mycket pizza.

2 kommentarer: